Οι Έλληνες πιλότοι αποδεικνύουν την αυταπάρνηση τους και εκτός συνόρων και δείχνουν το υψηλό επίπεδο της ΠΑ σε κάθε ευκαιρία που τους δίνεται στο εξωτερικό με αποτέλεσμα να τιμούν τη χώρα ακόμα και στην Ισπανία, προσφέροντας λαμπερά αστέρια την ώρα που η εικόνα της Ελλάδας διεθνώς, λόγω της οικονομικής κρίσης, έχει σκοτεινιάσει!
Το Μάιο που μας πέρασε άλλη μια χρυσή, αλλά ελάχιστα γνωστή σελίδα γράφτηκε από το Σμηναγό (Ι) Μιχελή Γεώργιο.
Ο πιλότος κατά τη διάρκεια ενόργανης προσέγγισης στο αεροδρόμιο Albacete στο πλαίσιο της άσκησης TLP χτυπήθηκε από κεραυνό με αποτέλεσμα να “χάσει” κρίσιμα συστήματα του αεροσκάφους του (MAIN, GEN, FCC, FCR, INS, HUD, ADI και να εμφανιστούν ρωγμές στο RADOME). Ο χειριστής δεν έχασε όμως τη ψυχραιμία του. Αντίθετα, με τη χρήση εφεδρικού τεχνητού ορίζοντα βγήκε από τα νέφη και κατάφερε να προσγειώσει με ασφάλεια το αεροσκάφος.
Σώζοντας ανθρώπινες ζωές, και διασφαλίζοντας πως ο ελληνικός λαός (παραγωγικός και μη) δεν θα στερηθεί ένα πανάκριβο οπλικό σύστημα. Το μέγεθος του άθλου μεγαλώνει ακόμα περισσότερο αν αναλογιστεί κανείς πως όταν άνοιξε η καλύπτρα του F-16 βγήκαν από το αεροσκάφος δύο άνθρωποι καθώς ο Σμηναγός είχε στο πίσω κάθισμα τονεντυπωσιασμένο διοικητή του TLP Col. (SAF) Ignatluo Bengoechea Marti!
Τα εύσημα όμως κερδίζουν και δύο γυναίκες της ΠΑ, η Σμ/ιας (ΤΜΑ) Θεώνη Αλεξανδροπούλου, που χάρη στον επαγγελματισμό της κατά τη διάρκεια νυχτερινών πτήσεων εντόπισε ρωγμή στο COVER PLATE του STABILATOR COVER PLATE ASSEMBLY, κάτι που οδήγησε μεν στη ματαίωση της αποστολής αεροσκάφους F-4 αλλά συνέβαλε, και αυτό είναι σημαντικότερο, στην ασφάλεια πτήσεων, όπως και η Αντ/ιας (ΤΜΑ) Κωνσταντίνα Πεσιρίδου, που εντόπισε σε αεροσκάφος F-16, κατά την εκτέλεση Βασικής Μετά Πτήσεως Επιθεώρησης, ρωγμή εκτός ορίων στο επάνω τμήμα του Αετού Αερόφρενου.
Διεθνή διάκριση στη ΠΑ και στην Ελλάδα προσέφερε ο Εσμ/ιας (ΕΤΑΦ) Νικόλαος Χριστοδούλου, που εκτέλεσε έκτακτο έλεγχο οπτικής επιθεώρησης σε αεροσκάφος C27J στο οποίο είχαν καταγραφεί 5 περιστατικά εμφάνισης ταλαντώσεων στο Νο1 αεροκινητήρα και κατά τη διάρκεια του ελέγχου εντόπισε δυσδιάκριτη ατέλεια του Forward Right Hand Engine Mount. Για το εύρημα ενημερώθηκε μάλιστα και η εταιρία Alenia που ενημέρωσε τη σχετική βιβλιογραφία καθώς ήταν το πρώτο καταγεγραμμένο περιστατικό εμφάνισης ταλαντώσεων!
Αλλά και ο Σμ/ιας (ΤΜΑ) Αντώνιος Ζήλος εντόπισε ρωγμές στη βάση στήριξης του δεξιού MLG UPLOCK MECHANISM σε αεροσκάφος F-4 σε σημείο που ήταν δυσδιάκριτο, εκτός των προβλεπομένων ελέγχων από την οικεία βιβλιογραφία. Μάλιστα μετά το εύρημα του εντοπίστηκαν ρωγμές και σε άλλα αεροσκάφη!
Αξιοπρόσεκτη είναι και η συνεισφορά του Ασμ/ια (ΕΟΠΛ) Δημήτρη Καραπιτσιά που χάρη στον επαγγελματισμό του εντόπισε πρόβλημα σε αεροσκάφος που θα μπορούσε να επηρεάσει την αλληλουχία εκτίναξης της καλύπτρας σε ενδεχόμενη εγκατάλειψη.
Εφημερίδα: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ + 13 – ΣΕΛ. 32