Ιστορικής σημασίας παρέμβαση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών: «Να σταματήσουν τα πειράματα με τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου»

Να σταματήσουν τα πειράματα με το διοικητικό φορέα της μεγαλύτερης ναυτιλίας του κόσμουζητεί με χθεσινή ανακοίνωσή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ΕΕΕ. Υπό την προεδρία του κ. Θεόδωρου Βενιάμη συνήλθε το δ.σ. της Ε.Ε.Ε. και εξέδωσε ανακοίνωση με τη θέση της για την επανίδρυση του ΥΕΝ.
Σε μία ιστορικής σημασίας, για τα δεδομένα του κλάδου, δημόσια παρέμβασή του, το διοικητικό συμβούλιο της ΕΕΕ, υπό την προεδρία του κ. Θεόδωρου Βενιάμη, εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία επιμένει στη θέση της για επανίδρυση του «ιστορικού υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας προκειμένου να επιτευχθεί περαιτέρω και στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό ησύνδεση της ναυτιλίας με την εθνική οικονομίακαι μάλιστα σε περίοδο που καταβάλλεται πράγματι γιγαντιαία και αξιέπαινη προσπάθεια από την κυβέρνηση για να επιτευχθεί ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη της πατρίδας μας».


Η ανακοίνωση 

Η ΕΕΕ θεωρεί ότι πρόκειται για «έναν ακόμη πειραματισμό». 
Στην ανακοίνωσή της, η ΕΕΕ χαρακτηρίζει «νεφελώδη», με «άσχετες και αλληλεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες» το νέο φορέα. Ταυτόχρονα, δεν παραλείπει να αναφερθεί και στις πρόσφατες δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιώργου Πεταλωτή, τις οποίεςχαρακτήρισε ως «άκρως προσβλητικούς» και «ακατανόητους» υπαινιγμούς. 

Σημειώνεται ότι ο κ. Πεταλωτής δήλωσε πρόσφατα ότι «γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά τι γινόταν στο υπουργείο Ναυτιλίας σε διάφορες φάσεις της ύπαρξής του και τι διαμειβόταν και πώς λαμβάνονταν οι αποφάσεις εκεί - έπρεπε να καταργηθεί», προκαλώντας έντονα αρνητικά σχόλια στην Ακτή Μιαούλη. Δικαίως ναυτιλιακοί κύκλοι ερωτούν σε ποιους αναφερόταν ο κ. Πεταλωτής, αφού τα τελευταία 28 χρόνια πέρασαν από το πρώην ΥΕΝ 14 υπουργοί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. 

Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή της η ΕΕΕ σημειώνειτα εξής: «Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κατά τη χθεσινή του συνεδρίαση ασχολήθηκε διεξοδικά με τη σύσταση του νέου υπουργείου για τη Ναυτιλία (με το όνομα υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας), αντί της αναμενόμενης επανίδρυσης του ιστορικού υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) και κατέληξε στα ακόλουθα συμπεράσματα: 

1) Το σύνολο της ναυτιλιακής κοινότητας δεν κατανοεί την εμμονή της πολιτείας να καταργήσει το ιστορικό υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και να προχωρήσει στη σύσταση ενός νεφελώδους διοικητικού φορέα με άσχετες και αλληλεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες. Για μας είναι σαφές ότι πρόκειται για έναν ακόμη πειραματισμό που δημιουργεί μεγάλη δυσλειτουργία και ανασφάλεια. Και αυτό γιατί δεν παρέχει καμία εγγύηση ότι μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιάζουσες ανάγκες της πρώτης ναυτιλίας του κόσμου, που ως γνωστόν είναι η ελληνική επί τριάντα συναπτά έτη. 

2) Είναι επίσης ακατανόητοι και άκρως προσβλητικοί για πολλούς οι υπαινιγμοί του κυβερνητικού εκπροσώπου σύμφωνα με τον οποίο το από οκτώ δεκαετίες δραστηριοποιούμενο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έχει δήθεν βεβαρημένο και αμαρτωλό παρελθόν. Προφανώς αγνοεί ότι το πρώην υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας είναι ίσως ο μοναδικός φορέας της πολύπαθης δημόσιας διοίκησης, ο οποίος δεν ενεπλάκη σε υποθέσεις διαπλεκόμενων συμφερόντων που ήδη ταλαιπωρούν δεινώς την πατρίδα μας. 

3) Αντίθετα, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας συγκροτημένο σε συνεκτικό φορέα διοίκησης και πολιτικής με την επάνδρωση των πολλαπλώς έμπειρων στελεχών του Λιμενικού Σώματος που ανταποκρίνονται στις ειδικές ανάγκες της ναυτιλίας μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, είναι ακριβώς αυτό που στήριξε το θαύμα της μεταπολεμικής ναυτιλιακής ανάπτυξης, από την απόκτηση των πρώτων 100 λίμπερτυ μέχρι τον αξιοθαύμαστο σύγχρονο στόλο των 4.000 πλοίων σήμερα. Ποιος είναι συνεπώς ο πραγματικός λόγος για την τρίτη μέσα σε 11 μήνες ανατροπή του διοικητικού πλαισίου της ναυτιλίας, που και αυτή σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε χωρίς να ζητηθεί και να αξιοποιηθεί η εμπειρία ενός πολύπλοκου παραγωγικού κλάδου της εθνικής οικονομίας; 

4) Όσον αφορά στην αναβάθμιση του νέου υπουργείου στην ιεραρχία του Υπουργικού Συμβουλίου, θα είχε ιδιαίτερη σημασία αν η αναβάθμιση αυτή ανταποκρινόταν στο έμπρακτο ενδιαφέρον της πολιτείας για τη ναυτιλία στην εκάστοτε ακολουθούμενη κυβερνητική πολιτική. Και δεν πρέπει να ξεχνά κανείς ότι σ' αυτή την παγκόσμια οικονομική κρίση, η οποία πλήττει βαριά τη χώρα μας, η ναυτιλία εξακολουθεί να βρίσκεται στην παγκόσμια πρωτοπορία και να προσφέρει τα μέγιστα στην εθνική οικονομία. 

5) Το μόνο αίτημα στο οποίο θα επιμείνουμε είναι η επανίδρυση του ιστορικού υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, προκειμένου να επιτευχθεί περαιτέρω, και στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, η σύνδεση της ναυτιλίας με την εθνική οικονομία και, μάλιστα, σε περίοδο που καταβάλλεται πράγματι γιγαντιαία και αξιέπαινη προσπάθεια από την κυβέρνηση για να επιτευχθεί ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη της πατρίδας μας. 

6) Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει αποκλειστικά μία και μόνη επιδίωξη και θέση: Να παραμείνει η ελληνική εμπορική ναυτιλία η πρώτη και μεγαλύτερη στον κόσμο, όπως είναι σήμερα, επ' ωφελεία της ναυτικής κοινότητας και όλης της Ελλάδας.

Το Π.Δ. με τις αρμοδιότητες 


Το Προεδρικό Διάταγμα με τις αρμοδιότητες του νεοσύστατου υπουργείου θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας βρίσκεται για επεξεργασία στο Συμβούλιο της Επικρατείας Προβλέπει τη μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας του ΥΠΟΠΡΟ στο νέο υπουργείο στο οποίο θα μεταφερθούν και όσες αρμοδιότητες περί ακτοπλοΐας είχαν μεταφερθεί στο υπουργείο Μεταφορών. 

Επίσης στο νέο υπουργείο μεταφέρονται και οι αρμοδιότητες της αλιείας. Το Λιμενικό Σώμα παραμένει στο ΥΠΟΠΡΟ, με έμφαση στα θέματα ασφάλειας, ενώ διαθέτει όλα τα στελέχη που απαιτούνται για την άσκηση ναυτιλιακής πολιτικής στο νέο υπουργείο. 

Ουσιαστικά έχουμε μία επαναφορά των όσων ίσχυαν με το Π.Δ. 189/99, πριν από τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων της ναυτιλίας στο ΥΠΟΠΡΟ. Η εξέλιξη αυτή διχοτομεί και πάλι το Λιμενικό Σώμα και βέβαια δεν ικανοποιεί τον ελληνικό εφοπλισμό, αφού ήδη το σχήμα αυτό απεδείχθη αναποτελεσματικό.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
Ναυτεμπορική 
greeknation
http://hellenicrevenge.blogspot.com