Και αθώος και ένοχος ο Γέροντας Εφραίμ



Και αθώος και ένοχος
Σχολιάζει το θέμα Εφραίμ ο Ανδρέας Θεοδότου.
Γνώρισα τον Γέροντα Εφραίμ το 1998 όταν πήγα ως προσκυνητής στο Αγιον Όρος και συγκεκριμένα στη Μονή Βατοπεδίου. Πρώτη φορά που τον άκουσα να μιλάει όταν μας καλωσόριζε στο μοναστήρι. Καλά-καλά δεν μπορούσα να διακρίνω τι έλεγε, αλλά βλέποντάς τον ένιωθα μια ψυχική ηρεμία. Σαν να σκιρτούσε η καρδιά μου. Ζήτησα και εξομολογήθηκα σε αυτόν από περιέργεια. Δεν μου έδωσε προφητικές απαντήσεις. Βασικά με συμβούλευσε να προσεύχομαι και όταν χαίρομαι και όταν πονάω. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε η αγάπη του προς την Παναγία, γιατί όταν πρόφερε το όνομά της βούρκωναν τα μάτια του και η φωνή του έτρεμε. Σήμερα, που αχνοφαίνεται το 2012, τον ίδιο αγνό άνθρωπο συνάντησα όταν επισκέφθηκα φέτος, για 13η φορά, το Αγιον Όρος.

Πραγματικά δεν μπορεί να χωρέσει στο μυαλό μου πως αυτός ο άνθρωπος των δακρύων, που δεν κοιμάται για να εξομολογεί τους χιλιάδες φιλοξενούμενους προσκυνητές, που στηρίζει αντρόγυνα και ανορθώνει οικογένειες, που λυτρώνει τους νέους από την κόλαση των ναρκωτικών, που δίνει ελπίδα και πίστη σε όσους επρόκειτο να γίνουν αυτόχειρες, που σώζει χιλιάδες παιδάκια από βέβαιη έκτρωση, θα μπορούσε να διαπράξει τα όσα του καταλογίζουν τα όργανα αυτών που οδήγησαν την Ελλάδα μας στο χείλος της καταστροφής. Είμαι κι εγώ σύζυγος και πατέρας τριών παιδιών. Επομένως δεν θα ήθελα ποτέ να συμβεί ένα γενικό μεγάλο κακό. Όμως, είναι αλήθεια -μας το βεβαιώνει η Ιστορία- πως όταν το κράτος καταπατά τους πνευματικούς νόμους του δικαίου και της αλήθειας τότε πέφτει βαρύς ο πέλεκυς, πολύ βαρύς, σε εκείνον τον τόπο. Και εμείς ως Έλληνες και Ορθόδοξοι έχουμε ουκ ολίγους εχθρούς.
Αθώος, λοιπόν, από τις κατηγορίες. Τέσσερις ανεξάρτητες έρευνες δεν έδειξαν κάτι μεμπτό. Ένοχος, όμως, γιατί παρηγόρησε, γιατί στήριξε, γιατί έκλαψε, γιατί βοήθησε, γιατί δεν ξεστόμισε λόγια εναντίον κανενός. Απίστευτο, κι όμως αληθινό.
Φιλελεύθερος,01/01/2012