50.000 ώρες τα F-16 των «Άσσων» της 341Μ

Tις 50.000 πτητικώς ώρες συμπλήρωσαν τα μαχητικά F-16 της 341Μ της Πολεμικής Αεροπορίας, πετώντας  5.000 ώρες μόνο το τελευταίο εξάμηνο. Στη φωτογραφία ο επετειακός διάκοσμος για τη συμπλήρωση του ορίου. Πρόκειται για το δεύτερο επετειακό Block 50 της 341. Tις 50.000 πτητικές ώρες συμπλήρωσαν τα μαχητικά F-16 της 341Μ της Πολεμικής Αεροπορίας, πετώντας 5.000 ώρες μόνο το τελευταίο εξάμηνο. Στη φωτογραφία ο επετειακός διάκοσμος για τη συμπλήρωση του ορίου. Σύμφωνα με το aviationlive1 πρόκειται για το δεύτερο επετειακό Block 50 της 341. Το καλοκαίρι του 2010 επί τη ευκαιρία της συμπλήρωσης 45.000 ωρών, χωρίς γρατσουνιά, είχε διακοσμηθεί ανάλογα το s/n 060.
Η 341Μ συγκροτήθηκε τον Ιούλιο του 1954 στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα και, ως 341 Μοίρα Αναχαιτίσεως Ημέρας εφοδιάστηκε με τα μαχητικά αεροσκάφη τύπου F-86E.

Κατά το χρονικό διάστημα 21 με 26 Ιουνίου του 1955 κλιμάκιο της Μοίρας αποτελούμενο από 25 μαχητικά αεροσκάφη, πιλότους και τεχνικό προσωπικό, μεταστάθμευσε στην 111 ΠΜ στην Νέα Αγχίαλο του Βόλου. Στις 3 Νοεμβρίου 1956 η Μοίρα μεταστάθμευσε στην 114 ΠΜ στην Τανάγρα.
 341 Μοίρα Παντός Καιρού - Παράσταση: Tραπουλόχαρτα - Bέλος Xαρακτ. Kλήσης: ARROW (Πολεμική Αεροπορία)Ένα εξαιρετικό κεφάλαιο της πολυετούς ιστορίας της 341 Μοίρας είναι αυτό από τον Αύγουστο του 1957 ως τον Σεπτέμβριο του 1964. Στην περίοδο αυτή, το Ιπτάμενο και Τεχνικό προσωπικό της Μοίρας δημιούργησε το δεύτερο ακροβατικό σμήνος της ΠΑ με τα αεροσκάφη F-86E και το ονόμασε σε Acroteam (απο τα αρχικά των λέξεων Acrobatic Team). Στις αρχές του 1962 μετονομάστηκε σε "Ελληνική Φλόγα" (Hellenic Flame) και με το όνομα αυτό πετούσε ως την διάλυσή του, το φθινόπωρο του 1964.
Τον Μάιο του 1960 επέστρεψε στην 111 ΠΜ και τον Ιούλιο του 1965 αντικατέστησε τα F-86E με τα νέα F-5A/B Freedom Fighter. Τον Ιούνιο του 1971 αλλάζει πρωτεύοντα ρόλο από Αναχαίτιση σε Δίωξη - Βομβαρδισμό. Το 1975 αλλάζει τον ρόλο της από Δίωξη - Βομβαρδισμό σε Αναχαίτιση Ημέρας. Τον Αύγουστο του 1993 η 341 ΜΑΗ διαλύθηκε στην 111 ΠΜ και παρέδωσε τα αεροσκάφη της στην 343 ΜΑΗ στην 113 ΠΜ στην Θεσσαλονίκη.
Στις 30 Μαρτίου 1998 η Μοίρα επανασυγκροτήθηκε για να παραλάβει τα F-16 C/D Block 50.
Αποστολή
H 341M είναι η δεύτερη Μοίρα - μετά από την 347 M – που εισήγαγε την έκδοση Block 50 στο δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας. Με έδρα τη Νέα Αγχίαλο, είναι επιφορτισμένη με τους παραδοσιακούς ρόλους της αεράμυνας και επίθεσης. Από την στιγμή που η έκδοση του Block 50 είχε τη δυνατότητα να εκτελεί αποστολές καταστολής εχθρικής αεράμυνας, η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας αποφάσισε να προσθέσει αυτού του είδους αποστολών στο προφίλ της Μοίρας. Από την στιγμή που η έκδοση του Block 50 είχε τη δυνατότητα να εκτελεί αποστολές καταστολής εχθρικής αεράμυνας, η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας αποφάσισε να προσθέσει αυτού του είδους αποστολών στο προφίλ της Μοίρας. Αυτό έκανε την 341 Mira έως το 2005 τη μοναδική Μοίρα της ΠΑ εξοπλισμένη με μαχητικά F-16 να είναι σε θέση να εκτελέσει τέτοιες αποστολές.
Αυτό έκανε την 341M έως το 2005 τη μοναδική Μοίρα της ΠΑ εξοπλισμένη με μαχητικά F-16 να είναι σε θέση να εκτελέσει τέτοιες αποστολές (SEAD). Εξειδικευμένος εξοπλισμός - όπως o πύραυλος αντιραντάρ AGM-88 HARM είχε αγοραστεί για να υποστηρίξει αυτή την σημαντική αποστολή.
Η 341Μ έχει λάβει μέρος σε πολλές διεθνώς αναγνωρισμένες συνεκπαιδεύσεις. Τον Ιούλιο του 2008 συμμετείχε στην κορυφαία ευρωπαϊκή άσκηση ηλεκτρονικού πολέμου "Elite 2008."

Ιστορική συνάντηση
Tα F-16 της 341Μ είχαν την ευκαιρία να αποδείξουν τον Νοέμβριο του 2008 τις ικανότητές του απέναντι σε δύο MiG-29 της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας σε μια ιστορική επίσκεψη στη χώρα μας (Exercise Brave Heart South 2008) για μία συνεκπαίδευση με την 341Μ της ΠΑ. Εκεί, τα δύο άλλοτε αντίπαλα δέη επιτέλους συναντήθηκαν, με την ηγεσία της ΠΑ να αναβάλει την μετέπειτα επίσκεψη της 341Μ στη Βουλγαρία - εξέλιπε ο λόγος.
πηγή